Midsommar

General / Permalink / 1
Midsommar: Som jag har skrivit tidigare så firade vi midsommar med Rune och Crille som nu mera kallar
sig för crillfe av någon underlig anledning.
Dagarna har varit bäst, ingen kan ta dom ifrån mig.
Blev mycket tältande, så fram tills idag har jag sovit i tält en hel vecka.
Kallt som satan på kvällen.. morgonen var det varmt som i en bastu.
Midsommarafton tillbringades med mycket fest, skratt och lycka.
 
Lördag: Denna dag var lika bra som gårdagen.
Vädret var med oss & då passade vi såklart på att grilla medans solen var framme.. Riktigt lyckat.
Satt på altanen och hade det allmänt bra.
Det går inte en enda gång utan att vi hittar på något jävelskap när Rune och
Christopher är här.
så vi fyllde en tom absolut vodka flaska & gick ut i byn.
Crille fick i uppdrag att köpa en tidning på kiosken, när han kom fram bad han om tidningen, & ställde flaskan bredvid sig.
Folk har nog aldrig glott så mycket i hela sitt liv.

Sista dagen: Ja idag var det sista dagen.
Rune och Christopher skulle åka hem.. alla gjorde sig i ordning& åt sen frukost.
För ovanlighetens skull så höll Rune och Crile på att glömma saker hemma hos oss.
Det går inte en enda gång utan att dem lyckas glömmer någonting.
Så hade vi inte hjälpte till att leta hade vi fått en ny tandkräm, en begangnad tandborste, ett par strumpor,
en jacka, skiva, öl + 3 cider.
Fast nu har vi börjat med att allt som dem glömmer här tillhör oss..
Efter att allt packats så var det dags för dem att åka hem i sin ner cabade bil.
Pappa och jag hade turen och fick låna deras bil dagen innan, som vi åkte runt med i byn.
Allt för att folk skulle få något & prata om.

Igår: Vincent & jag sov i tältet.
På morgonen hörde vi pappa knackade på fönstret och ville att vi skulle
komma in och äta frukost.
Till min STORA förvåning så var Tommy på våran tomt, jag tordde han var hemma
i Bollnäss igen, men icke.
Mina tankar var (what a fuck, vad gör han här? )
Han har alltifd haft en förmåga att dyka upp utan att höra av sig.
Hur som helst, helgen var galet lyckad!
//A

                                                                           


Till top