Frågor & svar

/ Permalink / 17

Postat av: Evelina

 

Har du någon dold talang Fredrik? Och blir du själv sugen på att blogga någon gång?

Svårt.. Jag är ju musiker, men skulle inte direkt kalla det för en dold talang eftersom jag är öppen med det. Men för dig som inte känner mig så är det ju svårt att veta, så jag väljer att svara att Musik är min dolda talang, spelar gitarr, bas och lite trummor. Musik har jag hållt på med i snart 18 år :) Jag är inte mycket till bloggare, så den biten lämnar jag till folk som har något intressant att skriva istället.

 

Postat av: Mia P

 

Vad var det första du la märke till hos Angélique?

Det första var ju för säkert 3-4 år sen via sociala medier, självklart var det hennes utseende då. Men när vi väl började skriva första gången hösten 2014 så var det något spännande med henne som jag inte kunde förklara riktigt, för hon var rolig att skriva med.

 

Postat av: Frida

 

När började ni kolla efter varandra? Ni är så fina tillsammans, hoppas jag hittar kärlek som er!

Började för flera år sen via sociala medier, hon skrev grattis till mig på min födelsedag i facebook chatten 2012, 2013 och dagen efter min födelsedag 2014. Det var inte förän 2014 som jag fattade att hon kanske ville prata med mig också, så då svarade jag tillbaka lite mer än bara ett tack ;) Tack så mycket! Det hoppas jag också för din skull Frida. Så länge du inte letar för mycket så kommer det, det är jag säker på :)

 

Postat av: Maria

 

Hur ofta bråkar ni och vad brukar bråken handla om? Är det stora saker eller värdsliga ting?

Ingen aning hur ofta. Vi har nog inte riktigt bråkat ännu utan mest haft diskussioner om små saker som egentligen är rätt onödiga att tjabba om. Brukar ofta ligga i bakgrunden att någon av oss är trött eller på dåligt humör den dagen och så går det ut över den andre… man är ju inte mer än människa ;) Det slutar alltid med att vi båda ber varandra om ursäkt och förstår hur idiotiskt grej det var att tjabba om.

 

Postat av: Karin

 

Vilka är dina respektive Angeliques bästa och sämsta egenskaper?

Oj.. Svår fråga tycker jag. Mina bästa är nog att jag är snäll och omtänksam vilket gör att jag inte tar varje tillfälle för givet utan faktiskt ger tillbaka det jag får och vise versa. Värsta är nog att jag har lätt att ta ut saker på andra, t ex om jag har en dålig dag så kan det gå ut över någon annan i form av att jag verkar tjurig osv och självklart mitt dåliga självförtroende som jag under lång tid har jobbat med och det börjar gå framåt och Angélique hjälper mig nåt otroligt utan att hon vet om det :) Angéliques bästa sida är hennes otroligt goda hjärta och omtänksamhet mot allt och alla, hennes röst, hennes leende, hennes ögon, hennes armar runt om min kropp, ja jag kan fortsätta hur länge som helst så jag tror du fattar ;) Hennes sämta är nog hennes envishet när det kommer till en delad åsikt och när det kommer till att bjuda henne på någonting. Hon vill ju bara ge men inte få saker xD Men jag slutar inte kämpa för det :)

 

Postat av: Emma

 

Fredrik! Vad var det som gjorde att du föll för Angelique?

Hennes ögon, utan tvivel! Jag menar, har du sett dom eller? Man drunknar ju :O Men ska man vara lite mer ingående så var det när vi skrev med varandra. Jag blev intresserad ganska fort utan att jag tänkte på det, har varit singel i 7 år och aldrig varit mycket för förhållande och kärlek osv. Men det var något där som jag inte ville släppa. Det fick mig att vilja träffa henne och lära känna henne, helst tidigare än vi gjorde :)

 

Postat av: Joy

 

Vart kysstes ni för första gången?

Första gången vi träffades, utanför hennes lägenhet som hon precis hade flyttat in i, på parkeringen, någon halv meter från min bil. Glömmer inte den kyssen i första taget.

 

Postat av: Linnea

 

Vad gör du allra helst på din fritid?

Jag spelar gärna PS4, repar med banden, övar på gitarr eller bas eller hänger med polarna. Nu har jag sedan jag träffat Angélique tillbringat väldigt mycket av min fritid med henne så hon är också inräknad i den listan :)

 

Postat av: Ella

 

Vad för musik lyssnar du på? (svår fråga kanske) Men typ vilka olika band/artister tycker du om mycket?

Oj.. Jag tänker inte börja gå in på band för då kommer jag få skrivkramp. Men jag är VÄLDIGT öppen när det kommer musik, lyssnar på allt från hiphop till tyngsta jävla death-hate-doom-core typ xD För att göra det enkelt så i stort sätt allt som på något sätt berör mig med en känsla. Absolut INTE dansband, jag spyr! Är inte jätteförtjust i all ny musik som spelas på radio heller. Vissa låtar fungerar jättebra, men oftast behöver det vara riktiga instrument och inte något som en snubbe suttit och klickat in på sin laptop liksom. Just nu är jag väldigt mycket för Djent/Metal/Hardcore stilen. Men gillar som sagt mycket mycket mer än så!

 

Postat av: Johanna Andersson

 

Om ni någon gång har bråkat och haft konflikter, hur löser ni det då?

Jag tror nog att vi brukar lösa det ganska fort faktiskt. Som sagt så har vi inte haft så mycket bråk utan mest diskussioner, vi brukar mest lösa dom genom att ge det en stunds tystnad och inte släppa närkontakten för att visa att man inte är sur/arg etc. Sen ber vi om ursäkt (om det behövs) och lugnar ner varandra tillsammans typ. Svårt att förklara känner jag, ibland fattar vi inte ens själva vad som hände och det kan t.o.m vara vissa gånger då vi skrattar bort det.

 

Postat av: carolina

 

Vad tycker du om Angeliques bloggande?

Jag är inte själv mycket för bloggande som sagt, men jag tycker att det är helt okej att hon gör det. Så länge det inte på något sätt utsätter t ex mig eller någon annan för en sits man inte vill vara i. Men hon skriver ju så jävla fint så det är bara kul att läsa :) Så länge hon känner att hon får ut något av det och vill göra det så tänker inte jag vara i vägen.

 

Postat av: Maria

 

Fredrik - Vad är viktigt för dig att göra för att vara en bra pojkvän?

Bra fråga! Har du tips? ;) Nej men jag vet inte, jag försöker att inte ta Angélique för givet, dela med mig av det jag får, vara rättvis, vara snäll, ge utrymme åt hennes intressen och fritid, kommunicera för att inte skapa missförstånd och framför allt vara mig själv. Det är ju trots allt mig hon blev tillsammans med, då tjänar det inget till att försöka spela någon annan. Sen vill jag ju inte berätta alla mina knep eftersom hon kommer läsa detta också, då finns det ju ingen spänning kvar ;)

 

Postat av: Alexandra

 

Vad är det absolut roligaste du vet att göra med Angelique?

Att umgås med henne. Har aldrig mått så bra som när jag får vara i hennes närhet. Men vill du ha något specifikt så är det nog att jävlas med henne. Hon blir ju typ aldrig arg så det är hur kul som helst att flumma runt och busa :) Men med vissa gränser förstås ;)

 

Postat av: Linnea

 

Hur gör ni för att hålla kärleken vid liv? Klyschigt kanske, men ni är en sån inspiration!

Jag tror nog det viktigaste är att inte ta varandra för givet. I alla fall för mig, att försöka hitta på saker och prata om saker. Tyvärr är jag inte så bra på det här med kärlek och så, det är bara Angélique som har fått för sig det ;) Men jag personligen gillar inte dessa bestämda dagar för kärlek, utan jag gillar att överaska med någon fint lite då och då. Åka iväg och hitta på lite saker, bara som när jag frågar om hon vill åka till IKEA, hon skiner upp som en sol. Det är det lilla som gör det stora, tror i alla fall jag :)

 

Postat av: Alice

 

Hur skulle du beskriva dig själv som person?

Ja du.. Snäll, omtänksam, rolig, estetisk, social. Har så svårt för såna frågor. föredrar hellre att folk får bilda sin egen uppfattning.

 
 
Postat av: Marina

 

Hur känns det att vara en del av bloggen och en del av ditt liv blir offentligt?

I början var det lite jobbigt, eller små läskigt. Men jag förstår nu varför jag är med här så mycket. Har ju blivit en del av Angéliques liv så då blir det väl automatiskt att jag hamnar här.

 

Postat av: Emelie

 

Vilken är din favoriträtt?

Jag är ju tyvärr väldigt kräsen när det kommer till mat. Har typ levt på Pizza, pasta och hamburgare dom senaste åren. Men jag tror nog fortfarande att det är Kyckling med ris och bea-sås :)

 

Postat av: Tli

 

Vad lyssnar du på för musik?

Den frågan har jag redan svarat på tidigare i frågestunden, så scrolla upp lite så hittar du nog det :)

 

 

Postat av: Johanna

 

Kan du snälla snälla berätta om första mötet med Angélique? :D

Det var intensivt! Pratade med henne i telefon och sa att, nu när du bor i en egen lägenhet så finns det inget som stoppar mig från att komma hem till dig. Så jag bestämde mig och sa att nu åker jag till dig. Jag fick inte åka direkt för hon var tvungen att göra i ordning sig och grejer :P Efter en stund satte jag mig i bilen och en timme senare var jag framme. Hade varit ganska nervös på vägen dit men lyckats lugna ner mig under resan. Men när jag satt i bilen på parkeringen och jag såg henne gå mot mig, då började fan hjärtat dunka satan! Hade gått igenom i huvudet vad jag skulle säga, hur jag skulle agera osv. Men nehe.. Inte ett ljud kom från min käft xD Jag som brukar vara så prat glad i vanliga fall. Jag blev helt stum, trodde allt var ett skämt först och att någon jävlades med mig. När vi kramades om länge och väl så kände vi båda två hur våra hjärtan dunkade i rasande fart. Vi kysstes och sen gick vi in i hennes lägenhet. Hon hade bara en fåtölj och en gungstol i vardagsrummet för tillfället, då hon inte fått sin soffa än. Jag kommer ihåg att jag fick sitta i fåtöljen och hon satt i gungstolen och vi skulle kolla på tv men jag kollade enbart på henne, kunde inte slita min blick. Det var en riktigt mysig kväll :)

 

Postat av: Klara

 

Vad jobbar du med?

Jag jobbar som support/nätverkstekniker på en bredbands avdelning som har ett stadsnät för den kommunen jag bor i.

 

 Postat av: Erica

 

När ska ni flytta ihop? :)

Som det ser ut nu så räknar vi med hösten. Angélique har börjat söka jobb där jag bor och så fort hon får ett så flyttar hon hit :)

 

Postat av: Nathalie

 

Jag vill bara tacka dig för att du tar hand om Angelique. Hon förtjänar att må så bra som hon gör med dig.

Tack själv, vad fint sagt av dig! Jag håller med dig. Hon brukar säga att hon inte är värd mig, men med alla de fina ord som hon målat upp mig med så tycker jag att hon är värd vartenda del :)

 

Postat av: Sandra

 

Är du allergisk mot något och i så fall vad?

Ja det är jag. Damm, hö/nyklippt gräs och pälsdjur. Katter är värst, tyvärr eftersom Angélique älskar katter och jag själv tycker om katter väldigt mycket.

 

Postat av: Lina

 

Vilken är din favorit-tv-serie?

Många! Men som jag kommer på nu på rak arm så är det Game of Thrones, Son of Anarchy, True Detective (1a säsongen), Dexter, Hell on Wheels osv osv :)

 

Postat av: Bella

 

Ett klädesplagg du aldrig skulle ta på dig?

Vilken skön fråga :) Jag skulle nog kunna ha på mig vad som helst, men däremot skulle jag inte visa mig i det. Borat dräkt väljer jag då.

 

 Postat av: Ina

 

Röker du?

Jag feströker, har varit rökare i ca 10 år men slutade för några år sen, fick ett återfall i höstas och har bara feströkt och någon gång ibland efter det, snusar dagligen nu istället.

 

Postat av: frida

 

Har du förändrats som person sen du träffade Angelique?

Jag är fortfarande mig själv, men har enligt mina kollegor (som är myyycket äldre än mig) blivit mer vuxen sen jag träffade Angélique. Sen har jag blivit gladare och fått bättre självförtroende enligt mina vänner.

 

Postat av: Carola

 

Vad är det mest romantiska du gjort för angelique och tvärtom?

Svårt att säga eftersom jag vet ju inte vad hon tycker är det mest romantiska jag gjort. Men skulle väl isåfall vara när hon kom hem från Prag så åkte jag till hennes lägenhet kvällen innan. Hade kvar hennes nyckel som jag fick låna en gång. Jag la ut rosblad som en stig från hallen in till vardagsrummet med 3 olika poster. I första posten så hade jag lagt en lapp men lite fina ord och sen 2 st blåbärsdrycker, hon älskar ju blåbär så det var passande tyckte jag. Andra posten låg det också en lapp och en blåbärs chokladkaka. Vid tredje posten låg det en lapp och en ros och några choklad hjärtan. Hon tyckte om det i alla fall :) Det mest romantiska hon gjort för mig, typ varje gång vi ska äta så styr hon ihop något fint med ljus och blommor och grejer. Men jag tror nog att vinnaren är när vi hade varit tillsammans i en månad. En hel bricka med massvis med fina grejer, parfym, choklad, godis osv :)

 

Postat av: F

 

Vad är kärlek för dig?

Jag tänker vara tråkig nu och säga: Jag vet inte. Jag har nog aldrig upplevt kärlek, i alla fall inte med en annan människa. Har ju kärlek till musik och annat. Men just nu tror jag att det är närhet med den man verkligen tycker om och är det kärlek så visar det sig att jag faktiskt gillar kärlek, för Angéliques närhet är fan det bästa som finns :) Jag sa till en polare när vi spelade ps4 att jag har blivit en sån där förhållande kille nu, han svarade med att säga: Fidde, du har alltid varit en förhållande kille, du har bara aldrig varit i ett förhållande innan. Det tyckte jag var ganska bra sagt och förklarar en del!

 

Postat av: Maja

 

Förändrades ditt liv när du träffade Angelique? ifall ja, hur?

Ja självklart. Jag blev ju inte lika tillgänglig för mina kompisar längre ;) Nej men jag har varit väldigt deprimerad och så innan. Det känner jag inte längre, jag känner mig inte ensam, jag är gladare, jag ser fram emot att vakna på morgonen och jag börjar tänka i banor jag aldrig haft planer på att tänka i innan. Bara som att vi snart ska flytta ihop. Trodde aldrig en sån sak skulle hända mig. Angélique lyser verkligen upp mina dagar och hon märker nog inte det själv hur mycket hon gör allt bättre.

 

Postat av: Maria

 

Första gången du såg/träffade/skrev med angelique?

Första gången jag såg Angélique var för några år sen hemma hos min bästa polare på en fest. Fett random var det, hon var tillsammans med en snubbe som fanns i vår umgängeskrets på den tiden. Jag kommer ihåg att jag tyckte hon var snygg som fan och undrade vad hon såg i den där snubben xD Första gången jag träffade henne var i Mars detta året. Första gången jag skrev med henne ordentligt var i september förra året, dagen efter min födelsedag. Hon skrev grattis i efterskott och sen flöt det bara på :)

 

Postat av: Crille

 

Hur spenderar du helst en lördag kväll??

Oj en kille som frågar något, fan vad trevligt! ;) Helst så spenderar jag den med människor jag tycker om, en öl eller fjorton skadar inte heller ;) Har inget emot att vara hemma med Angélique och glo på någon film heller. Är ganska enkel av mig när det kommer till att hitta på saker. Men jag trivs inte att vara ensam en lördag kväll, även fast jag har mitt ps4 och mina instrument.

 

 

 
#1 - - Frida:

Tack för svar. ska försöka att inte leta allt för mycket

#2 - - Anonym:

Låter mest som bra egenskaper

#3 - - Anna:

Har inte varit med och ställt någon fråga men tycker det var roligt att läsa, Ni är gjorda för varandra inge snack om saken. kolla bara på er :D

#4 - - Karin:

Låter mest som bra egenskaper

#5 - - Rin:

gulligt par ♡

#6 - - Anna:

Störst av allt är kärleken <3

#7 - - Louise:

SÅÅÅÅÅÅ FINA :D

#8 - - Erica:

Hur fina som helst tillsammans! <3

#9 - - Madde:

Underbara bilder på er. Ni passar så fint ihop:-)

#10 - - Anonym:

Vill bara säga att ni är så fina ihop. Det syns verkligen att du/ni är lyckliga! Jag är så glad för eran skull

#11 - - toffie:

guud vad fina ni är tillsammans! Jag blir så glad av att se er ihop!

#12 - - Ida:

Ni är SÅ otroligt fina ♥︎

#13 - - Crille:

Bara gratulera till er båda speciellt till dig Fredrik, En tjej som Angélique kommer du inte hitta någon annanstans :)

#14 - - Jenniey Love:

Ni är så underbart söta/fina tillsammans. Er lycka syns verkligen

#15 - - Johanna:

ÅÅÅÅÅÅHH fy vad romantiskt sett att träffas på. Era små turturduvor :D Hade gärna hört er berätta mer om det :)

#16 - - måna :

mysigt ni har det ♥

#17 - - Mia P:

Du har världens bästa tjej! ^^

Till top