A Nightmare On Elm Street

Movies / Permalink / 71
Schanger: skräck
Handling: Freddy Krueger återvänder i en ny
version av rysarklassikern Terror på Elm Street.
En grupp tonåringar i en förort delar en gemenskap;
de är alla hemsökta av Freddy Krueger, en hemskt
brännskadad mördare som jagar dem i deras drömmar.
Så länge de kan hålla sig vakna kan de skydda sig,
men när de somnar finns det inget sätt att komma undan...
Medverkande: Jackie Earle Haley, Kyle Gallner, Rooney Mara, Katie Cassidy
Betyg: 4/5




#1 - - Jessan:

den ska ses gumman;)<3<3

#2 - - Mia:

älskar filmerna:D fast har inte sett denna

#3 - - Crille:

tack för ännu ett filmtips^^

#4 - - Ani:

Bra?

#5 - - Emma:

den ska tydligen vara bra:P

#6 - - Erik:

klart den är bra när det är du som lägger ut filmen^^

#7 - - Tiina:

I loved this one.. <3

#8 - - Darksess:

tycker att original filmerna med Freddy Krueger är bättre därför har jag sett dom massa gånger=)

#9 - - Amanda:

Det som gör filmen extra bra är när de spelar låten all i have to do is dream:D

#10 - - Puff:

1,2 freddy's coming for you. 3,4 better lock your doors. 5,6 grab your crucifix. 7,8 better stay up late. 9,10 FREDDY'S BACK AGAIN!!

#11 - - Madelene:

trailern verkar läskigare än filmen^^

#12 - - Sofie:

passar bra nu när det var Halloween:D

#13 - - Cassie:

har inte sett de andra filmerna än:P

#14 - - Becca:

har du haft en bra dag? =)

#15 - - Mac:

tyckte filmen var ganska förutsägbar man visste nästan hela tiden vad som skulle hända men annars var det en riktigt bra remake:)

#16 - - filmfrågan:

#17 - - filmfrågan:

detta är faktiskt den bästa skräckfilmen jag sett

#18 - - Leto:

Blev väldigt chockad över hur bra den faktiskt va. Kanske inte det mest skrämmande jag sett.. men den hade helt klart sina moments.

#19 - - Sara BE:

Är det bara jag eller är Kyle Gallner med precis överallt?

#20 - - Mats Strandberg:

Jag gillar hon från Harper's island, som verkar vara huvudpersonen här

#21 - - Emma:

jag vill verkligen se den där Terror på Elm Street.! :) Jag älskar skräckfilmer.

Hugs

#22 - - Emma:

sv: Jag visste inte ens att det fanns en gammal version x)

#23 - - Maddi:

hej, skulle vara super gullit om du röstade 5stjärnor till min sko på nelly.com.

klicka bara på den här länken så kommer du direkt till mitt bidrag.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=RNCgx71j4eQAxOFU04QZXFm3W8tcFpmV1o2oipLbJaa8odRmUgBs#shoeGallery

#24 - - Josse:

ass äcklig. men verkar bra XD

#25 - - Pontus:

Jag blev sjukt peppad av teasern. Jag tycker det ser ut som att detta blir en riktig remake, till skillnad från Fredag den trettonde som ju bara var ytterligare en uppföljare egentligen. Behövs det en remake på nightmare? Håller inte originalet fortfarande. Jo, det gör den. För oss gamlingar som växte upp med serien ja! Men dagens ungar behöver en reboot. Och det vore fy skam om inte dagens ungar fick bli skrämda från vettet av Freddy! Det borde vara obligatoriskt för varje generation.

#26 - - Niels:

Faktum är att remaken slår originalet på punkt efter punkt.

#27 - - PAULINA17:

FILMERNA ÄGER.

Finns inget bättre att säga.

Freddy är mannen i mina drömmar <3

bokstavligen!

Freddy <3

#28 - - emelie:

har du ingen 5/5 -film :P?

#29 - - Becca:

Allt bra idag?? =)

#30 - - becca:

Allt bra med dej? Några planer för helgen? :-)

#31 - - A.:

Svar: Tror faktiskt inte att det finns det! :P & jag också. :)

#32 - - Lilian <3:

Heihei! Fin blogg ; D

#33 - - Becca:

sv: jo då planer för helgen har jag :) idag är det så klart fredagsmys och imorron ska vi gå den årliga marchen :b så imorrgon blir det öl till frukost vår start är 7:40 ;) haha wisch me luck :b

Allt bra med dej denna fredag då?? =)

#34 - - Becca:

sv: ursäkta det sjukt sena svaret men inte haft tid med bloggen under helgen :)Allt är bara bra med mej iaf, hur är det med dej?? =)

#35 - - Becca:

sv: skönt att höra :D va ska du hitta på idag då?=)

#36 - - becca:

Sv: igår va det mys i soffan, så de va bara bra :-) allt bra med dej idag? :-)

#37 - - Two olsson sisters:

usch, han är så otäck! Skräckfilmer är inte min grej alltså, haha.



SV: ska de släppa 10 skivor med Michael jacksom?:S//Emma.

#38 - - LINKÖPINGSSTOLTHET - ELINN:

jag har träffat en kompis idag :)

hur mår du då?

#39 - - Becca:

sv: okej!! jag ska bara ta det lugnt och ladda inför resan nästa fredag :D hihi!!

Allt bra med dej idag??

Underbart med fredag eller hur? ;)

#40 - - LINKÖPINGSSTOLTHET - ELINN:

okey okey, med mig är det bara bra! :)

vad har du för dig då?

#41 - - Angela:

neh dem startar upp de nu igen 2011 :)

#42 - - Angela:

ja okej :)

#43 - - Marcus Å:

Hur är det med dig idag då? :)

#44 - - Alexandra - ♥:

Håller med dig om att filmen får 4/5 i betyg :)

#45 - - emelie:

va mysigt med snö ^^

#46 - - EDIT LINNEA:

haha du kanske är allergisk mot något som fanns i den? ;p

#47 - - Marcus Å:

Det är bara bra med mig också. Händer idag då? :)

#48 - - Marcus Å:

Blir stan, sen skola och slutligen träning. Vad är det för spännande möte du ska på då?

#49 - - EDIT LINNEA:

har för mig att jag har sett den där :)

#50 - - Marcus Å:

Nej, vad kul det låter. Hur länge har du varit det då?

#51 - - EDIT LINNEA:

härligt!

är det bra med dig? :)

#52 - - EDIT LINNEA:

åh det låter inte bra alls! med mig är det bra

tack så mycket :)

#53 - - Marcus Å:

Hur fick du det jobbet då? :)

#54 - - EDIT LINNEA:

åh man tackar! :)

#55 - - Marcus Å:

Låter mycket bra! Önskar jag också kommer få jobb sen när jag kommer ut på arbetsmarknaden...



Allt bra idag då?

#56 - - smyckestokig:

Fynda fina personliga julklappar hos mig ! säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad



mvh malin



http://smyckestokig.blogg.se/

#57 - - Marcus Å:

Men det är ju bra! Med mig är det bara bra också.



Händer idag då?

#58 - - Marcus Å:

Låter trevligt! Idag ska jag iväg på möte och sen träna. Hur var nya Harry Potter då? :)

#59 - - Marcus Å:

Ne, jag har ju inte gjort det. Men låter som att jag borde göra det, hehe. Allt bra idag då?

#60 - - Marcus Å:

Jo, tack det är bra med mig också. Händer idag då?

#61 - - Marcus Å:

Var det trevligt igår? :D

#62 - - Marcus Å:

Händer idag då?

#63 - - Marcus Å:

Igår var det tv som gällde. Allt bra idag?

#64 - - Simon:

Bra film! Välgjord med bra ljussättning!

#65 - - Marcus Å:

Förstår. Har du det lugnt fram till julafton nu alltså? :)

#66 - - Marcus Å:

Förstår. Har du det lugnt fram till julafton nu alltså? :)

#67 - - Marcus Å:

Nej, det är lugnt faktiskt. En opponering kvar bara... Men det måste vara roligt att gå på såna möten eller?

#68 - - Marcus Å:

Det låter verkligen kul! Vilken tidning var det på då?

#69 - - Marcus Å:

Låter intressant! Hur är det med dig idag då? :)

#70 - - Patrik:

Denna nyinspelning av det underbara orginalet är helt hemsk. Endast Robert Englund kan göra en övertygande Freddy Krueger.

Detta pinsamma försök att "förklara varför" faller helt platt. Alla inblandade i detta horribla hafsverk måste genast hängas!

#71 - - Angélique:

Ja alla kan ju inte tycka lika här i världen:)

Till top