The Blue Pickup

General / Permalink / 16
Jag såg dig!
Kanske är jag galen men jag antar att det är okej.
På väg ut ifrån bussen gåendes mot skolan,
När jag passerar Valhall står den blåa pickupen
precis vid ingången.
Jag visste att du skulle vara där.
När jag väl gått förbi hör jag en dörr bakom
stängas och raska steg kommer närmre.
jag vände mig halvt om för att försöka se
vem det var trots att jag visste att det var du.
Jag gick några steg till och vände mig sedan om.
Och precis som jag anade stod du mitt framför mig.

____ - Hej!

A - hej (sa jag nervöst efter att inte ha sett dig på flera månader)

____ - Jag har saknat dig (sa du och pussade mig i pannan, därefter
kinden och försiktigt möttes till slut våra läppar)

A - Har du? (frågade jag förvånat)

____ - Klart, har ju inte sett dig på flera månader,
varför har du inte hört av dig?

A - Kommer du inte ihåg vad jag skrev till dig?

____ Jag klarar inte av att vara ifrån dig längre

A - Så..... Var inte det då!

____ - Kan du förlåta mig??

To Be Continued....??
Till top