suprise suprise

/ Permalink / 0
Det är tisdag eftermiddag & jag hinner knappt hem från jobbet innan det ringer på dörren, & där står han, tidigare än väntat, min finfina man. Vi ska åka iväg säger han. Nyfiken som jag är frågar jag vart men det var en överraskning tillade han och det var kanske lika bra att det hölls hemligt. Som tur var så hade jag redan hunnit göra mig i ordning. klänningen var på, håret var fixat. Vi sätter oss i bilen och jag blir sådär spralligt glad & nästan lite nervös inför vad som komma skall. Vi pratar konstant hela vägen till Jönköping som tydligen var slutdestinationen. Fredrik tog med mig till Rose Garden som är en asiatisk restaurang som ligger inne i stan. Där åt vi den godaste bufén man kan tänka sig. Urvalet var stort, musiken var sådär lugn & fin som det ska vara på en restaurang, Efter att ha ätit oss mätta & belåtna tar vi en tur till IKEA där jag handlar ovanligt lite men lika glad är jag för det. Att släppa in mig där kan vara rent av livsfarligt, kommer alltid ut med mer än vad jag ska ha. Efter den korta vistelsen i affären visar det sig sen att Fredrik bokat bio. Han parkerar bilen & vi går till en godisbutik som inte alls ligger långt ifrån biografen, där fyller vi påsarna med allt möjligt gott & går sen till bion för att kolla på Pixels i 3D, en film man skrattade ganska duktigt till. Efter filmen återvänder vi hem till Virserum igen, och precis som på ditvägen så pratas det ganska flitigt i bilen om både det ena och det andra. Tack Fredrik för denna otroligt underbara dag, tack för alla överraskningar & tack för att du får mig att känna mig som en miljon kronor ♥
Till top