Xsmoke

General / e-cigarett, xsmoke / Permalink / 28
Detta inlägg är i samarbete med Xsmoke
 
Jag är ingen rökare... Så när Xsmoke kontaktade mig och ville göra ett samarbete med mig och min blogg, så var jag till en början lite skeptisk. Jag tänkte igenom några gånger och beslutade mig sen för att: Varför inte?
Kanske är du som läser detta inlägg just nu en rökare, eller kanske någon som vill dra ner på rökandet eller helt enkelt sluta helt. Naturligtvis behöver man inte vara en rökare för att läsa det som komma skall.
 
I detta inlägg så ska jag berätta lite om Xsmoke, om deras produkt, om för och om nackdelar. Xsmoke är en av skandinaviens största försäljare utav e-cigaretter. På deras hemsida hittar du allt ifrån batterier, refiller, paketlösningar till laddare. Jag klickade hem ett startpaket med smak utav jordgubb. På bilderna längre ner kommer ni kunna se hur denna e-cigarett ser ut och även är uppbyggd. Jag valde en med 16 mg nikotin. Du kan själv välja vilken nikotinhalt du vill ha.
 
Jag har låtit några testa och granska denna e-cigarett noga, och alla verkar ha kommit fram till liknande beslut:
- E-cigaretten är större och tyngre än en vanlig cigarett.
- Smaken är inte jättetydlig men den finns där, en mild smak utav jordgubb tränger fram sakta men säkert. 
 
- Den har ett trovärdigt utseende
- Man kan ta ordentliga halsbloss
- Den tillfredställer ens nikotinbehov
- Bra lösning till den som vill dra ner eller sluta med rökandet helt
- Du kan röka den inomhus (Alltså, du slipper gå ut i kyla)
- Du slipper även illaluktande röklukt som dessutom sätter sig i kläder och ger en inte allt för fräsh andedräkt
- Man undkommer alla farliga ämnen som finns i vanliga cigaretter
- Tillfredställer behovet av att ha något mellan fingrarna
- Man förlorar inte det sociala
- Prismässigt så sparar man pengar
- Den tar inte mycket plats
- Man slipper paniken som kan uppstå när affären är stängd och man står utan cigaretter
- Betydligt mycket bättre för halsen
- Du blir av med all reklam med varningstexter och otrevliga bilder
- Den är väldigt enkel att ladda
- Du kan röka utan att skada dig själv eller din omgivning
 
Som ni märker så hittades det mer för än nackdelar med denna produkt. Det blir mer och mer osmidigt att vara rökare idag. Rökförbud är något som blir allt vanligare på uteställen. För mig som inte är en rökare så känns det här som ett mycket trevligare alternativ med e-cigaretter. 
Hur många utav er är rökare och skulle detta vara något ni kan tänka er att testa?
Länk till Xsmoke hittar ni  → här ←
 
Stort tack till Belladonna för ditt proffsiga agerande framför kameran 
#1 - - N:

Väldigt smart idé faktiskt.

#2 - - Sofi:

Det är smart och bra 🙂

#3 - - Sandra:

Smart! Speciellt om det kan hjälpa rökare att sluta röka. Bra att det finns riskfria alternativ.

#4 - - emi:

röker inte själv , men tycker de är riktigt smart ! 🙂

#5 - - Olivia:

Låter jättebra för dom som är rökberoende. 🙂

#6 - - Mia P:

Vad länge sen det var du bloggade nu :O vad händer i ditt liv? Är jättenyfiken :D

#7 - - Jen:

Måste vara en av dom smartaste uppfinningarna eftersom att det hjälper folk att sluta röka

#8 - - Emmie:

Grymt bra

#9 - - Johanna:

funderar på att börja röka sånt istället..Var inne och kolla lite på den sidan och det verkar bra :)

#10 - - eveline:

skönt att slippa röklukten

#11 - - Camille:

jag ska själv köpa mig en

#12 - - Linnea:

vad roligt att det går bra för dig och din blogg, både med sponsring och reklam lite här och där :)

#13 - - Vera:

Så mycket bättre än vanliga cigaretter

#14 - - Emelie:

Jag tror inte att jag är ensam om att ha saknat dig här på bloggen. vart har du hållit hus?

#15 - - Clara:

Det smartaste vore att inte röka ngt alls, men bättre än riktigt cigaretter iaf 😛 Det är sjukt äckligt, förstår inte varför man börjar.

#16 - - amanda:

E-cigaretter är faktiskt ett väldigt bra alternativ istället för vanliga cigaretter. Jag har rökt i 4-5 år och på senaste tiden rökte jag ungefär 1 paket om dagen. Vet,det är sjukt men iaf. Köpte sedan två e-cigaretter och fick då med tre olika oljor till. Alltså istället för smakpatroner.. Det funkar faktiskt jättebra för mig. Det som är när man röker är att man saknar något att ha mellan fingrarna och ha något att blåsa ut. Och då är e-ciggen ett väldigt bra alternativ istället. Det enda som är synd är att jag går och puffar inomhus då hela tiden, men ändå såå mycket bättre eftersom det är billigare och inte alls farligt. Tack för tipset

#17 - - Julia:

Jag är väldigt emot rökning och det hugger lite i hjärtat när folk berättar att dom börjat röka! Hoppas allt är bra med dig! Kram

#18 - - Jocke:

Klart man måste hålla med på att E-Cigaretter är framtiden.
Den enorma utvecklingen inom området gör det till ett bra alternativ.

#19 - - Brian:

Efter att ha rökt i 25 år så lyckades jag äntligen sluta röka vanliga cigaretter. Har inte rökt tobak på 2 år nu 🙂 Slutade med hjälp av en e-cigg

#20 - - Frida:

Ett mycket hälsosammare alternativ till rökning, och ett superbra hjälpmedel om man vill sluta!

#21 - - Carola:

Vad roligt att få samarbeta med olika företag :) Får du mycket betalt för ett inlägg? :)

#22 - - Erik:

Såg din bild i tidningen, snyggt jobbat Angelique :)

#23 - - ANNE:

Det bästa är egentligen att aldrig börja röka. 😉

#24 - - Hampus:

Det går bra för dig har jag hört ;)

#25 - - CARINA G. :

Det fungerar alldeles utmärkt.
Jag har rökt i över 40 år, och provat allt, från receptfritt till receptbelagt, utan att lyckats sluta.
Fick en sådan e-cigg i handen … och har inte rökat ett bloss sedan dess.
Så det är absolut något att rekommendera för den som verkligen vill sluta. 🙂

#26 - - Johanna:

Du är tillbaks :D

#27 - - Sandra:

Dom pratade om din blogg på radion :)

#28 - - Feffe:

Grattis till det nya jobbet Angélique ;D

Till top